torsdag 31. januar 2008

14-04-2006

Uke 39
Jammen i meg så skriver jeg ikke uke 39 au!! Så trøtt, men akk så lykkelig ( til tross at hue til stadighet bankes i veggen )I dag har jeg vært til kontroll på sykehuset. Ligger høyt på blodtrykket 140/90 og +1 på protein. Må inn å sjekke dette på søndag, er det ikke bedring så blir jeg nok innlagt.Ellers var det også en lang samtale med jordmor Kristin og det var veldig godt. Ho forstår meg og sambo så godt, uten at vi trenger å forklare så mye.Jm tok også en innvendig sjekk av meg. Moden, men bakovervendt livmorhals. Altså, det er ikke fødsel på gang i første omgang her. Jeg syns det var utrolig godt å få vite. Vi går jo og venter og i og med at vi har trodd på for tidlig fødsel så lenge nå, så har de siste ukene nå vært lange.I tillegg har jeg hatt store søvnvansker de 3 siste ukene nå og jeg er utrolig sliten. Er våken kanskje til klokka 04 og våkner igjen 06-07. Jeg er så sliten og hodepinen banker i vei. Så sliten til tider nå, at jeg kaster opp Sist helg måtte jeg ty til føden og fikk antihistaminer for å bli trøtt. Hjalp 1 natten, men ikke 2. Veldig deprimerende!I dag fikk jeg med meg en innsovningstablett av jm og den skal jeg bruke da jeg virkelig får behov for det. Har hatt 2 netter som jeg har sovet noenlunde brukbart, så jeg vil ikke ta den i dag.Blir det ikke noe skikkelig soving i nærmeste framtid nå, så skal jeg uansett legges inn. Rett og slett for å se om litt miljøforandring kan gjøre at jeg sover bedre.Det er jo viktig nå at jeg har masse energi da fødselen starter. Slik det er nå, er de redd for at jeg skal kollapse i fødselen og at fødselen skal bli veldig traumatisk for meg.Jeg er veldig glad for at de tar meg så på alvor.Oi, dette ble veldig mye syt, men det er min dagbok og her spyr jeg ut det jeg vil Og så avslutter jeg med at vi gleder oss enda mer til lille Thea Kritiane kommer :)

Ingen kommentarer: