tirsdag 29. januar 2008

30-12-2005

24+0 Jeg får bare innfinne meg etter siste ul, at jeg faktisk ikke er lenger på vei. Selv om jeg skulle ønske det!!Jeg er nå tilbake i Skien, på sykehuset der. Godt å komme "heimatte" Har hatt det veldig bra på Riksen. Det har ikke vært noe å si på omsorgen der og all ære til sjefen på obs avdelingen for gravide!! Ho ordna alltid opp med noe positivt Ved innleggelse ville de ikke foreta innvendig ul. Jeg fikk utvendig for å se at alt var bra med babysen og det var det!Har hatt dager med små vondter, men de har vært veldig kjappe med stikkpiller og totalt ro.Har fått lov til å gå på do og den dagen jeg fikk beskjed om at det var greit, så jubla jeg!! De små gledene!!23 og 24 desember fikk jeg lungemodningssprøyter og det var bare så betryggende!! De gjør noe for meg og babyen i magen, deilig følelse Julekvelden var mamma og pappa på besøk og det var faktisk en ganske koselig kveld Mamma hadde med seg riskem til meg og da var i grunn alt greit Fra 1 til 2 dag, lå jeg med murringer konstant. Det var kjempe slitsomt og veldig frustrerende. Fikk stikkpille og smertestillende, samt antihistaminer for allergiutslag på penicillinen, så jeg lå tilslutt i en kjempe døs. Klarte knapt å holde øya oppe.Mannen har vært inne hos meg så mye som mulig. Det har vært grusomt å være vekk fra hverandre, med tanke på fødsel. Mange tanker fra oss begge om det å ikke rekke frem.På onsdag skulle jeg til ny kontroll og det ble bestemt at de skulle ta innvendig ultralyd.Altså, det er jo ikke til å tro, men livmorhalsen var lukket og den var 33 mm lang Hverken legene eller jeg trodde på det og det endte med at det var 3 leger som undersøkte meg Da ble det bestemt at jeg skulle få være mer oppe og jeg kunne få lov til å ta meg en dusj.Så fram til i dag, har jeg gått forsiktig i gangene og fått lov til å sitte litt i senga.Ny kontroll i dag, viste ingen påvirkning av livmormunn/ hals og lengden var fortsatt 33 mm Så da ble det bestemt at jeg kunne få komme tilbake til Skien og jeg fikk tilogmed kjøre med gubbisen.

Ingen kommentarer: