torsdag 31. januar 2008

20-09-2007

Jada, er her igjen! Jeg er veldig redd, nervøs, glad, oppglødd, nedstemt. You name it!Jeg tror egentlig ikke på dette her, eller jeg tror på det, men har så vanskelig for å gripe fatt i at JEG er gravid og jeg er over 9 uker på vei. Jeg står igjen utafor meg selv og syns det er så trist, for jeg ønsker virkelig å nyte dette svangerskapet. Det fikk jeg ikke gjort sist.Litt om dette svangerskapet:Oppdaget tidlig at jeg var gravid. Før jeg skulle ha mensen. Har jo vært gjennom dette 12 ganger før, så jeg kjenner kroppen min veldig godt. Fikk komme til tidlig ul. Rundt uke 5. Hadde da allerede hatt en blødning. På ul var de usikre på hva de så. Neeeei, de trodde egentlig ikke at det var noe der. Ny ul i uke 6 ca, jeg gadd ikke engang å se på skjermen. Men der var det ett flott blinkende hjerte Komme seg på apoteket i en fart og ordne seg med vitaminer, Crinone og Albyl E. Fortsatte med ganske store blødninger, klumper og smerter som vedvarte i mange dager. Ny ul i uke 7 ca. Der fant de en fostersekk til, som riktignok var tom. Men de antar at det har vært to pga høye hcg verdier og de store blødningene. Fosteret finner de ingen hjerteaktivitet på Det var jo det vi antok.Etter samtale med legen, skulle vi avvente en uke, for å se om kroppen ryddet opp selv. Jeg hadde en utskrapning i våres og ville helst unngå det.Kom tilbake etter en uke. Fastende, sliten og smådeppa over det meste! Inn på en kjapp ul før jeg skulle sendes videre og der fant de ett blinkende hjerte Jepp, sånn var reaksjonen til både meg og legen. Ho la seg veldig langflat, for at ho tok feil sist. Men jeg mener det er lov å feile, og den kontrabeskjeden jeg fikk var jo bare superduper!Springe hjem, ny runde med vitaminer, Crinone og Albyl E Har fortsatt litt blødninger, magevondter og huset er fult av nerver! Vi vet at om dette skulle gå bra, så er det mitt siste svangerskap, ever!! Jeg var til ul i går og spira hadde det bra. Fortsatt blod i livmor, men lite. Kan være derfor jeg har så vondt i magen. Jaja, her sitter jeg gravid for 13 gang! 13 ganger Men om dette gir oss en lillebrøster til prinsessa vår, så gjør ikke det er døyt . Eller, ting leger seg sånn etterhvert!Nå skal jeg stripe håret mitt, noe jeg alltid finner på da jeg er gravid..hehe..

Ingen kommentarer: